Graviditeten so far

Denna graviditet är väldigt färsk, jag hoppas verkligen att Knyttet fortsätter växa och hänga sig kvar dock.

Mensen skulle komma imorgon egentligen (10/10) men efter att ha gjort ett halvhjärtat försök denna månad så började jag ana pyttesmå symptom. Fick mycket kraftigare flytningar än normalt och det har jag bara haft en enda gång innan och då var jag gravid med T och så blev jag aningen tröttare än jag varit på ett bra tag. Tröttheten kunde jag ju dock skylla på att jag jobbar en hel del och börjar vid 6 varje morgon, ganska nytt fortfarande för mig så det vore ju inte konstigt om man var rejält trött på eftermiddagen när man kom hem, men samtidigt hade jag ju inte varit så trött den första månaden på jobbet så...
Sedan har jag letat symptom och ett fåtal gånger känt av den falska ischias-smärta jag hade när jag väntade T, den kom dock inte förens kring v.25 och enbart ett fåtal gånger, nu har jag redan känt av den 4-5 ggr och är bara i v.5. Har även vaknat på nätterna av att jag måste på toa för att kissa, något jag knappt råkade ut för alls ens när jag var höggravid med T.
I tisdags kväll fick jag för första gången i mitt liv uppleva halsbränna, inget trevligt kan tilläggas. Då hade jag redan bestämt mig för att göra ett test på onsdagsmorgonen, då skulle jag vara på BIM -4 så jag skulle kunna få utslag även om jag tvivlade. Testade på morgonen innan jobbet och tyckte mig ana ett ytterst svagt plus, frågade på ett community och jag var tydligen inte ensam om att ana det, men inte vågade jag tro fullt ut på det ändå.
På torsdagen bestämde jag mig så för att köpa ett digitalt graviditetstest och göra det på fredagsmorgonen (8/10), om jag verkligen var gravid borde det kunna ge utslag och då vore det ju ingen tvekan om det var ett plus eller inte eftersom man bara kan få gravid eller inte gravid som resultat.
På fredagen var jag alltså på BIM -2, testet skulle vara 97% säkert, en ganska bra siffra tycker jag. Vaknade dock på natten och var akut kissnödig, testar man innan BIM ska det ju vara med morgonurin för att man då har mer koncentrerat urin och alltså lättare att mäta hCG-nivån. Så när jag vaknade vid 5 för att göra mig i ordning för jobbet så trodde jag det skulle vara kört, men efter ca 1 minut så dök det upp ett Gravid i resultatfönstret. Vilken otrolig lättnad och glädje det var, nu behövde jag ju inte fundera längre.

Nu är jag på BIM -1 med två positiva graviditetstest bakom mig och känner mig så glad och nöjd. Det tog sig på första försöket trots att jag var så säker på att vi missat mina mest fertila dagar. Ser fram emot att mensen inte kommer imorgon.
Nu efter båda testerna har jag dessutom fått mer halsbränna (på kvällarna) och börjat känna av lite lättare molvärk, den var betydligt värre med T dock. Dessutom har jag börjat känna lättare illamående oavsett tid på dygnet, det enda som funkar mot det är att äta. Jag var aldrig illamående med T så det är lite annorlunda, men samtidigt är det ju ett ordentligt tecken så det känns riktigt bra faktiskt.

Tänka sig att våran tjej ska bli storasyster, jag är så glad så det är inte sant.

Kommentarer
Postat av: M

Jag är så glad för er skull, så otroligt glad! Och vilken stor grej för T att bli storasyster. STORT GRATTIS!

2010-10-10 @ 18:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0